torsdag 2. oktober 2014

28.09 Medhjelper i AK







I dag var det om mulig enda tidligere start enn i går. Av gårde til Sessvollmoen med hundene i bilen og parkerte nært prøveområdet. I dag skulle jeg nemlig være medhjelper, og faktisk skytter!

Du verden, - jeg som så vidt har holdt i en hagle ved to anledninger tidligere. Men, det viste seg at oppdraget var veldig enkelt og greit. Løspatronene var superlette å sette inn og ta ut. Og våpenet var til å stole på - ingenting som klikka.

Dessuten var det enkelt å samkjøre seg med dommer og kaster og lett å skjønne “opplegget” fordi jeg jo tross alt har holdt på denne hobbyen i noen år.

Veldig hyggelig var det også i skogen - en bra teamfølelse medhjelperne mellom. Og artig å få se hundene i arbeid tett på.

Jeg var skytter i AK, og det var så mange deltagere at de var delt på to. Heldigvis var våt gruppe litt tidligere ferdig, sånn at jeg rakk bort til de andre og fikk sett treningskompisens fine Wilma i aksjon.


..


På kvelden fortsatte hyggen med deilig elggryte borti nabolaget sammen med venninner som også hadde vært på jaktprøve.

Jeg er privilegert som har venninner og treningskompiser i nærheten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar