mandag 6. oktober 2014

06.10 Like før mørket




Vi var ter ekvipasjer i dag som fikk til en liten trening før mørket. Kluet er å komme i gang kjapt på ettermiddagen og ikke ha så langt å gå fra bilen. Dermed ble det kl 17 på jordet like nedenfor tunet til en av de som var på trening.

Vi la ut tre områder med tre dummyer på hver. Så kasta vi markeringer i en annen retning, gikk litt fot. Og gjorde som i går, - sendte den ene hunden på markering og den andre på dirigering. Kasteren sin hund fikk være passiv i hver runde, - noe som jo var en trening i seg selv for hunden.

I starten var jeg litt frustrert over grunnapporten til Petra, men så gjorde jeg noe jeg ikke har gjort på en stund - skrøt overdrevet og hemningsløst av henne når hun var på vei hjem. Og da funka det, - i dag. Så får vi se om det kan funke framover, og også at jeg kan plukke vekk den støyende skrytingen.

De andre hadde noe knalltendens, men Petra hadde faktisk ingen sånne tendenser i dag, selv ikke når andre knalla på markeringer. Ikke verst av den intense lille hunden min!

Til slutt fikk de søke på en øy. Jeg gjorde to varianter med Petra. Første gangen sendte jeg henne bort, stoppa og ba henne søke. Det ble mer som en dirigering, siden hun tydeligvis var like ved dummyen. Andre gangen sendte jeg henne ut på søk. Hun lette så fint, så fint. Og med to perfekte avleveringer, var det en super avslutning av treningsøkta.

Etter at Petra var satt i bilen fikk Carmen bli med ut en tur i mørten og hente lange fremmadsendinger kombinert med markeringer med hvis dummy på jordet. Hun var hoppende, sprettende glad for å få komme ut på trening.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar