tirsdag 25. februar 2014

25.02 Sykkelføre



Jippi - våren har kommet - sykkelruta mi er helt fri for snø og is. I dag fikk Petra for første gang være med på sykkeltur. Snegla oss avgårde i max 10 km/timen. Både Carmen og Petra syntes tydeligvis det gikk aaaaltfor sakte. Ellers takla Rampegullet helt suverent å gå i tospann med Carmen - med begge festa til springeren.

Carmens første sykkeltur, da hun var unghund, forløp "litt" annerledes, minnes jeg. Hun hoppa himmelhøyt av forskrekkelse - var i hodehøyde med meg når jeg satt på sykkelen.

Ikke så lettskremt - den lille Petra, altså.

Ellers var det jo et viktig poeng at Petra hadde med seg en bra rollemodell, som jo tok det helt kult å være med på tur, - altså Carmen. Jeg lurte litt på om jeg skulle ta med Petra alene, men fant ut nettopp det - at det nok lønte seg å ha med sykkelvante Carmen. Dessuten har jeg jo tørrtrent en del ganger med Petra, så dette var ikke første gang hun var festa i sykkelen.

Det var helt herlig - å sykle av gårde med tospannet. Innimellom slapp jeg Petra løs, og på en strekning slapp jeg begge løs. Syntes det var greit at Petra fikk ha litt fri på deler av den mil lange turen.

Helt klart en fysisk trim vi skal fortsette med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar