søndag 9. februar 2014

06.02 Vinter i Vigelandsparken






Siden jeg både skulle på jobb i Oslo, treffe en venninne etter jobb i Oslo - og skulle på halltrening i nærheten av Oslo i løpet av dagen, - ja, så fikk de firbente være med i bilen hele dagen.

De var i parkeringshuset under kontoret der jeg skulle på møte. Jeg fjerna de nye bilmadrassene for sikker hets skyld, men buret var fullt av dyner. Og lillegull lot heldigvis dynene være helt i fred.

Etter jobben gikk turen til Frogner-parken. Carmen gikk for det meste i bånd og Petra gikk faktisk mye løs. Jeg holdt meg unna hundesletta og holdt utkikk i alle retninger, sånn at jeg kunne kalle henne inn når det kom folk.

Stort sett gikk det veldig fint. Petra er jo verken redd eller så veldig interessert i andre hunder. Det som kan gjøre det vanskelig er hvis Carmen utagerer og jeg må slippe fokuset på en løs Petra.


........


Vel, etter en times tid i parken, ble det ærend og ut og spise middag før turen gikk til trening i parkeringshuset.


Petra klarte sitt og bli på skikkelig lang avstand i dag. I grunn er det enklere med sitt og bli når jeg trener litt sånn uforutsigbart, i nærheten av andre som driver med noe annet - enn når det er sånn type alle skal sitte på en lang linje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar