tirsdag 11. februar 2014

10.02 Åringer på trening

 

Det ble en tur langs jernbanen i dag, men du verden, jeg burde visst hatt snorkel og svømmeføtter. Det var SÅ bløtt og såpass mye is at det var vel ikke noe skotøy som hadde egna seg. Støvler kombinert med brodder funka sånn passe.

Som vanlig når en går tur i drittvær, så traff jeg jo ingen andre!

Dro videre til avtalt unghundstrening på en skolegård. Vi trente innkalling fra løstgående hund, og jeg trente også stopp på løstgående hund.

Videre lagde vi oss to områder og satte ut matskåler der. Bytta på å være medhjelper som la ut godbiter og å sende hund. Ble jo som en etterligning av en dobbeltmarkering.

Jeg prøvde å sette Petra med ryggen mot matskåla og sende henne venstre ut. Det gikk veldig bra. Så prøvde jeg at Petra ikke fikk se at det ble lagt ut bak henne, men med en påvirkning til siden. Det var verre, så da måtte jeg påvirke det riktige området før jeg sendte henne.

Ellers fikk jeg også trent litt stopp. Det funker ikke å bare si “løs” til henne. Da skjønner hun lunta og går ikke langt unna. Så det blir liksom ingen ordentlig øvelse av det. MEN, om jeg sender henne ut, og så blåser stopp, blir det mer en test på om hun forstår. Prøvde det så vidt, og hun reagerte momentant, men tok noen skritt mot meg.

Var veldig fornøyd med lille Gull i dag! Og de firbente var visst også fornøyde, og sovna i samme biabed.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar