tirsdag 30. oktober 2012

27.10 Fellestrening og fest




Gjett om jeg var irritert på meg selv i dag når jeg fant ut at kamerabatteriet var helt utlada - i DET høstværet og med DE fotogene hundene. Æsj, æsj, dobbeltæsj! Så, det ble altså med ett eneste bilde av dagens trening.

Vi var to tobente og tre firbente på et flott jorde i Ås. Det var treningskompisen som hadde kontakter - en bonde som enda ikke hadde pløyd noen fantastisk spennende jorder.

Vi la rett og slett ut noen områder og sendte hundene tilbake på litt ulik avstand og med eller uten forstyrrelser, ut fra den enkelte hundens forutsetninger.

Jeg var spent på hvordan det ville være å trene med Victor, men han var kjempeflink og lydigere enn min egen hund. Synes også de var flinke til å vente på tur, der jeg gikk rundt med begge fri ved fot.

På kvelden var jeg bedt på fest i nabolaget. Til sammen var vi fem hunder og åtte tobente. Det gikk over all forventning å ha med mine to. De fikk først ligge i et hjørne av stua bak en grind, så fikk de komme fram etter hvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar