lørdag 17. september 2011

16.09 Teste jorde





Som kjent er det flust med jorder her på Ås, og altså flust med bønder. En av dem er datter til en kollega, og jeg var borte her om dagen og hørte om jeg kunne få lov å trene på et av jordene. Tok også et demonstrasjonsskudd med startpistolen. Jada, jeg kunne få bruke jordet og det var greit å skyte.

Siden jeg venter gjengen på trening til uka, er det jo best å være litt forberedt, så Carmen og jeg testa jordet. Fant en fin ”øy” og la igjen et par vilt. Så gikk vi mye fot og ned i andre enden av jordet for å kjøre noen fremmadsendinger. Hadde med ender og en blisshøne og prinsessen apporterte så fint som bare det. Hun så ikke ut til å la seg merke ved at viltet var vel over modningsdatoen (og ble kasta etter dagens trening).

Dermed kunne nederste hylle i kjøleskapet frigjøres til fem duer fra fryseren. Jada, det er ganske så makabert å ha kjøleskapet fullt av døde fugler. Jeg skulle gjerne kommet meg ut av AK og tilbake til behagelig dummy-trening!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar