mandag 12. september 2011

03.09 Innledende runde i Mesterskapshelgen







Opplegget på Mesterskapshelgen er altså at en starter med en innledende runde før lunsj. For å komme videre må en unngå å få null i denne runden.

Carmen og jeg starta på post 2 med en dobbeltmarkering. Selv om jeg så godt begge nedslaga, så kokte det litt i hodet på den tobente. Årsaken var at da Carmen kom hjem med nummer 1, som hun for øvrig lokaliserte superkjapt, så tok hun en stor æresrunde rundt meg og løp ned til sjøen. Der stod hun og speidet utover, og spesielt kikket hun på en stor stein ute i vannet - hele tiden MED dummy i munnen.

Dermed ble jeg litt ”svett” når jeg skulle sende henne ut på nummer 2, og huska plutselig ikke hvilken hun hadde henta. Men, det huska Carmen, så ikke noe problem. Dessverre tok hun en skikkelig æresrunde med denne også. Sannelig ikke godt å si hvorfor hun hadde så dårlige avleveringer, det pleier hun jo ikke å ha! Det ble 11 poeng på posten.

Vi gikk videre til post nummer 3 hvor det var en enkeltmarkering. Her hadde hun, på samme måte som på post 2, flott lokalisering av dummyen. Hun markerte altså kjempebra og var lynraskt tilbake. Men, dessverre hadde hun også her en æresrunde, riktignok litt mindre enn på post 2. Her ble det 15 poeng.

Deretter var det post nummer 1, hvor det var en dobbeltmarkering på linje. Det var skikkelig langt ut til den ytterste. Carmen henta nummer 1 helt perfekt, nå også med super avlevering. På nummer 2 måtte jeg dirigere henne, og var ganske fornøyd med at jeg fikk henne ut til riktig området. Slappa visst av litt for tidlig, for på vei tilbake fant Carmen på en helt ny type ”sprell”. Hun ble helt opphengt i en hundedritt der ute, og måtte lukte så innstendig på den at hun slapp dummyen. Og når jeg blåste på henne kom hun hjem uten dummy.

Sånt blir det jo ikke poeng av, og vi endte opp med 0 på posten. Dermed fikk vi ikke vært med etter lunsj.

De tre postene etter lunsj var hhv en dobbeltmarkering i tett skog, en dirigering med forstyrrelse og en dirigering uten forstyrrelse. Været viste seg ikke akkurat fra sin beste side. Carmen ble satt i bilen og jeg var med rundt og kikka på Ida og Kari. Innimellom måtte en bare søke ly under paraplyen.

Etter litt avslapping på hytta var det tid for festmiddag. Og opplesing av alle som hadde gått videre til seminfinaler i Unghundmesterskapet og Retrievermesterskapet. Fra Østfold gikk Alf Roger Og Kari videre til seminfinalen. Dessuten ble Mette andre beste veteran. Bra innsats fra Østfold, altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar