fredag 22. oktober 2010

22.10 Triste nyheter


Ja, i går snødde det altså så vidt, men det forsvant i løpet av dagen i dag, heldigvis. Vil gjerne fortsette sykkelsesongen litt til. Kanskje jeg skal kjøpe meg piggdekk til sykkelen?

Vel, det ble sykkeltur på Carmen og meg i dag også, uten piggdekk. Gikk greit, heldigvis, tross litt hvitt her og der. Etter endt sykkeltur var det over til trening på jordet. Mer firkant og gjerdestolper. Jeg ”strakk strikken” litt i dag ved å lage ganske stor avstand mellom stolpene. Begynte med å ha henne sittende i midten og sende henne ut mot et par hjørner.

Deretter fortsatte jeg med å sende henne diagonalt, fra hjørne til hjørne. Én gang løp hun mot feil stolpe. Og jeg observerte at hun hadde litt problemer med å ta retningen på en av stolpene ved en annen anledning, siden hun ble sendt i oppoverbakke over en svak helling. MEN, hun løp rett hjem som en liten rakett og avleverte perfekt på samtlige apporter, så treninga var vellykka.

På kvelden fikk jeg en fryktelig trist beskjed. Unghunden til ei venninne hadde klart å smette ut av hagen, var blitt påkjørt av en bil, og ble funnet død. Helt forferdelig! En flott hund med livet foran seg. Eierne sitter fattige tilbake.

Ja, - det er ingen selvfølge å få ha en frisk og rask hund. Det gjelder å "gripe dagen" og glede seg over det en har. På en kveld som denne blir detaljer som at Carmen ikke løp spikrett ut på en dirigering en bagatell.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar