mandag 4. oktober 2010

04.10 Nærsøk og sykkeltur


Etter litt hagearbeid gjenopptok jeg nærsøk på godbiter. Begynte inne. Poenget var å legge inn stoppsignal underveis i søket - altså få til å avbryte Carmen i noe hun var veldig motivert til å gjøre - finne Frolicbitene. Jeg tenkte at jeg skulle gi en annen type godbit som belønning og prøvde meg med ost. Det var ingen suksess - hun ble nemlig heltent av den osten.

Det funka bedre å gi Frolic som belønning for stoppen.

Så la vi i vei på sykkeltur. Og la inn et par treningsøkter. Først en fremmadsending, eller tapt apport om du vil. Det var jo bare å legge igjen dummyen på skogsveien og sykle et stykke videre før jeg sendte henne tilbake.

Neste økt var nærsøk med godbiter. Funka fint å få henne til å stoppe, strø ut mer godbiter og sette henne i søk igjen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar