mandag 13. september 2010

13.09 Feltsøk med vilt

Jeg hadde avtalt med kollegaen min å møtes til litt vilttrening. Men, først trente Carmen og jeg ”Birgittas firkant” på et jorde i nærheten.

Etter å ha kjørt en del fremmadsendinger mot gjerdestolpene, tenkte jeg at jeg kunne ”lure” henne ut, og så trene på stoppsignal. Men, den lille lure hunden min leste kroppspråket mitt - hun skjønte at jeg tok rundt tennisballen nedi lomma mi. Dermed bråstoppa hun etter et par-tre meters løping ut.

Hm.. Det var bare å pakke tennisballen ”helt vekk” og fortsette med fremmadsendingene.

Ja, vi trente altså vilt i dag - fasaner og ender. For Carmen fikk jeg litt hjelp av Eva, og vi la ut et felt; - jeg merka med merkebånd der jeg la viltet. Carmen løste oppgaven fint. Hun er veldig spontan i opptak og raskt hjem og avleverer.

Så blir det jo spennende til helgen, om det funker like bra på prøve!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar