onsdag 23. desember 2009

23.12 Juleferie

Etter jobb i dag pakka jeg bilen full av hunder og bagasje og dro til hytta for noen dager. Et helt nytt sted for Emma, men kjent for Carmen. Synd det ikke går an å ha Emma løs, og synd at Carmen har kennelhoste. Det er jo så fritt og godt her ute, helt fritt for folk og andre hunder akkurat nå. Det hadde vært så fint å kunne slippe dem løs og la dem få løpe og herje litt på jordet.

Jeg falt for fristelsen og lot Carmen løpe løs på jordet, men det angra jeg på. Hun begynte nemlig å hoste mer, etter at det hadde vært ganske lite de siste par dagene. Vel, da blir det bare lufting i bånd til hun har blitt frisk.

Tok en tur med Emma i bånd på jordet. Det så ut som hun kobla kombinasjonen å være i bånd på et jorde med å gå spor. Hun fulgte intenst sporet til Carmen og meg. Synes litt synd på henne akkurat da. Hadde jeg vært mer dreven på det med bruksspor, skulle jeg kanskje prøvd å gått spor med henne, så hun fikk litt hjernetrim også.

Inne roa begge hundene seg fint i hver sin bia. Med fyr i ovnene, førjulsTV og den store roen her på hytta, senka julefreden seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar