torsdag 17. desember 2009

17.12 Kennelhoste?!


Huff og huff - Carmen hoster! Jeg har gitt beskjed til hundeeiere vi har vært sammen med de siste dagene. Symptomene er veldig vage - ikke ordentlig hoste, men mer tendens til brekninger og harking. Og ikke spor av syk eller slapp. Vi får vel ta det litt med ro.

Henta Carmen hjemme til lunsj i dag også - og tok sjansen på å ta henne med opp på kontoret. Det var jo 11 minusgrader, og selvsagt ikke mulig å ha henne i bilen. En liten strek i regningen med sånne temperaturer i desember. Jeg hadde jo tenkt å få til en gradvis tilvenning til å være alene hjemme, ved å hente henne etter stadig lengre tid, og la henne være i bilen resten av arbeidsdagen.

Det var spennende hvordan Carmen ville oppføre seg på kontoret. I motsetning til Selma og Betty har jo ikke Carmen vært noen ”kontorhund” i oppveksten, siden det ikke er lov å ha med hund på jobben min - egentlig….!

Men, som sagt tok jeg sjansen på å snike henne med meg. Bandt henne til et borden i en krok og ba henne legge seg på teppet sitt. Og der lå hun, helt fullstendig stille og avslappa. Ikke en eneste liten lyd eller reaksjon på at folk gikk forbi, eller sågar kom inn på kontoret mitt. FOR en liten prinsesse!

Det ble en veldig kort tur på ettermiddagen, grunnet hosten hennes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar