torsdag 7. januar 2016

03.01 Ferdig med jula




Det er alltid en egen følelse, - det å rydde bort julepynten. Litt vemodig, de er jo så fine alle nissene og englene.

Men, mest av alt kjennes det fullt av håp å få fjerna jula fra stua. Det betyr jo at vi er inne i den siste perioden før våren. Nedtellingen til første mars.

Nå skal det innrømmes at ikke riktig all jula ryddes ut. Vindusbelysningen får vente enda noen uker. Jeg pleier gjerne å holde øye med naboene. Så lenge jeg fortsatt kan se stjerner og lysestaker, avventer jeg også med å pakke det bort.

Ellers gikk jeg skikkelig “søndagstur” med hundene i dag. Det var åpent på Speiderhytta, og dermed var hele verden ute i skogen - på de fine gruslagte stiene, som har litt snø, men heldigvis ikke nok til skiføre.

Petra fikk stort sett løpe løs og Carmen i bånd. Så kalte jeg inn Petra når vi møtte noen. Og jammen møtte vi to hannlabradorer - begge var selvsagt heftig begeistret for mine....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar