onsdag 26. juni 2013

24.06 Valpekurs kveld 4 AZS








Jeg trener små snutter med Petra mange ganger hver dag. F. eks. blir det alltid litt sitt og bli, samt gå pent i bånd når jeg skal ta henne ut i bilen på morgenen. I lunsjen rekker vi gjerne også litt håndtarget, innkalling, og kanskje litt ”markering” på kasta kyllingbiter.

Etter jobben tok jeg en tur til et fint skogsområde med mosebunn og ikke så tett mellom trærne. Der trente jeg stort sett bare følge-trening. Gikk i vei, og skifta retning hele tiden. Kalte ikke på Petra, - hun fikk selv følge med på hvor jeg gikk. Innimellom syntes jeg hun var veldig langt unna, og var frista til å rope, men klarte å la være. Evt begynte jeg å gå og tråkke på kvister osv, sånn at hun oppfatta lyden.

Rakk en joggetur med Carmen før valpekurset på kvelden. Så langt har vi hatt veldig flaks med været på kurset - bare sol hver eneste mandag!

Fikk testa ut litt vanskelige innkallinger i dag også, blant annet gjennom ”ringen” av deltagere. Petra klarte å kaste noen blikk på samtlige som satt der, samtidig som hun kom løpende til meg i en voldsom fart!

Jammen fikk vi til et gruppebilde også!

Etter kurset fikk Carmen og jeg trent litt markeringer og dirigeringer i det ene hjørnet borte på senteret. Svartfrøkna var som vanlig lykkelig over å få apportere.



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar