onsdag 19. juni 2013

17.06 Valpekurs kveld 3 AZS







Det ble en joggetur med Carmen i dag før valpekurset. Siden de skulle ha test av hunder inkludert skudd, flytta vi valpekurset bort på den store plenen foran hovedbygget på UMB.

Vi begynte med litt vanskelig innkallingstrening. Nemlig at to av valpene fikk leke sammen, - den som skulle trenes var løs og den andre som var fristelse var i bånd. Så skulle eier rope, da. Etter hvert gjorde vi det litt vanskeligere ved at de etterpå fikk lov å gå bort og leke igjen, før vi ropte.

Jeg synes valpene var veldig flinke. Var superfornøyd med lille Petra som kom som en kule på tross av at hun lekte med yndlingsvenninna - søster Taiga.

Så hadde vi litt nei-trening. Vi satt med valpen ved siden av oss og hadde en papptallerken med hundens godbiter på bakken mellom bena våre, og skulle altså se om hunden lot seg friste til å ta det. Petra var ikke særlig frista. Hun har jo fått trene så mye sitt og bli, og ikke få lov å ta ting uten tillatelse. Dessuten trente jeg jo litt med henne på fanget mens jeg spiste frokost da hun var mindre.

Selv om hun er full av liv og intensitet, så er hun ganske myk, den lille Petra. Skal ikke mye til før hun skjønner at noe ikke er lov.

Innimellom mens vi venta på andre ekvipasjer, trente jeg ”ryggsekken” med Petra - at hun satt mellom bena mine og ikke skulle ta godbit på bakken foran henne før hun slappa av og jeg gav henne lov.

Veldig fint med dette valpekurset, og at vi er så mange som har kontakt mellom kursdagene også. Kommer til å bli en fin ”treningsgjeng” etter hvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar