torsdag 29. november 2012

25.11 Fremmadsendinger



Dagens tema var fremmadsending og de fire hundene fikk prøvd seg på terrengskifter over grøfter og gjennom vegetasjon,

Carmen hadde jo vært i dette terrenget en gang før, og fikk prøvd seg til noen av de samme stedene uten at hun hadde sett det bli lagt ut. Mens andre steder fikk hun se at det ble lagt ut.

En av oppgavene var at vi sendte til to områder fra samme utgangspunkt, med ganske spiss vinkel. Til det ene området måtte hundene forsere en grøft og så over et jorde. Til det andre område måtte de over samme grøfta, men litt lenger til høyre, over et lite jorde og så over en ny grøft. Jeg var veldig fornøyd med at Carmen lot seg rette på og faktisk gikk til det området jeg hadde bedt henne etter hvert.

Prøvde å bli litt bevisst på hvordan jeg satte høyrefoten når jeg pekte utover, altså at foten min også pekte i riktig retning.

Hundene fikk også prøvd seg på et nærsøk i noe siv, hvor det var små dummyer.

Etter et par timer var vi alle fornøyde og kunne vende nesa hjemover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar