søndag 11. november 2012

11.11 Melkespreng og manglende matlyst



Huff og huff - Carmen er innbilt drektig. Det har vart en ukes tid med tiltagende melk i juret. Og i går morges var det så ille at hun både hadde holdt meg våken om natta med slikking og dessuten hadde masse størkna melk utover buken.

Dessuten sutrer hun og virker som hun har vondt - melkespreng, regner meg med.

Jeg hadde håpa at denne gangen skulle vi slippe unna hormonbehandling, men måtte krype til korset og ta fram Galastopen i går. Jeg måtte ty til både kesam og kaviar for at hun skulle få i seg dråpene.

Dårlig matlyst har hun også. Jeg har jo sett det den siste uka, at hun har blitt mindre og mindre ivrig på å spise, men i går var det altså helt stopp. Hun ville IKKE ha mat med vann i. Kunne til nød spise det tørt. Og i dag kunne hundevakten fortelle at hun ikke hadde villet ha frokost.

Kveldsmaten fikk jeg i henne ved å putte noen ostebiter i tørrforet. Dermed fikk hun med seg en del tørrforkuler i samme slengen som hun spiste osten.

Veldig uvant å ha en hund som ikke vil ha mat; - hun som normalt er helt gal etter maten sin…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar