fredag 2. november 2012

01.11 Brutte forventninger på sykkeltur



I dag var det mine, og ikke Carmen sine forventninger som ble brutt.

Jeg har jo gleda meg til å komme meg ut på sykkeltur med Carmen. En kombinasjon av veldig travle dager og det faktum at sykkelen var på verksted har gjort at dagene har gått. Men, nå var omsider sykkelen i hus og det var tid til å ta den fram.

Stor var derfor min skuffelse når sykkelveien vår var blitt til en liten innsjø. Jeg vet jo av erfaring fra tidligere høster at det er ekstremt dårlig drenering et par steder på denne veien, så det var jo bare et tidsspørsmål før den skulle bli uframkommelig av alt regnet i det siste.

Æsj! Jeg som har fått vinterdekk på sykkelen og fått ustyrt den med DEN lykta.

Vel, enden på visa ble at jeg kobla Carmen løs, lot det stå til, håpa det beste og sykla gjennom de dype dammene. Men, det er vel bare å innse at vi må finne oss et annet sted å sykle de siste ukene før snøen kommer og gjør det umulig å fortsette. Håper på at vi skal kunne sykle så lenge som mulig fram mot jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar