mandag 5. november 2012

05.11 Utstillingstrening




I dag har jeg gjort noe jeg har tenkt på lenge - tatt med Carmen på utstillingstrening.

Det var faktisk veldig hyggelig! Selv om jeg var den eneste der med jakttype, følte jeg meg velkommen. Ja, dommeren sa til og med noe pent om utseendet på hunden min! Og han kommenterte at hun løp bra.

Og Carmen - ja hun så ut til å stortrives. Hun var superflink til å ignorere alle de ukjente hundene, og tok fint kontakt med meg. Og du verden som hun løp - med sitt raske trav. På kort tid knekte hun også koden på å stå pent foran meg. Jeg fant ut at tennisball i lomma som jeg tok fram av og til funka bedre enn godbit. Når hun ante tennisballen logra hun enda mer og var full av forventning.

Det vanskeligste var som forventa når dommeren skulle ta på henne, - men det gikk litt bedre for hver gang.



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar