lørdag 19. mai 2018

16.05 Skogtur





På formiddagen idag gjorde jeg som i fjor - gikk på plantesalg på NMBU for å kjøpe hengebegonia. Ikke pga prisen, men fordi jeg ikke har funnet noe annet sted de selger disse spesielle plantene. Huff, - gå på salg er ikke min greie. Masse folk, spisse albuer, alle styrter fram for å grabbe plantene de vil ha.

Heldigvis var det massevis med hengebegonia og jeg fikk ganske greit tak i de 11 plantene jeg hadde planlagt å kjøpe.








Ellers går det bedre med Tora i bilburet - hun begynner å venne seg til at jeg kan forlate henne igjen etter at hun har vært ute en tur.

På ettermiddagen gikk jeg for første gang på skogtur med begge hundene. Vi tok en tur til den lille dammen ved skihytta. Carmen jumpa galdelig uti, men Tora nøyde seg med forsiktig vassing.

På kvelden dro vi på valpekurs - og denne kvelden handla det om grensesetting - innlæring av «nei» og om å gå pent i bånd.

Tora er en drøm når det gjelder å gå i bånd og også gå fri ved siden av meg. Hun er lysår fra hvordan Petra oppførte seg på samme alder. Ingen stress, hun bare følger pent med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar