søndag 13. mai 2018

12.05 En blomstrende hage














Ny tur til det lokale gartneret i dag, og dessuten en tur til Hageland. Tora skaffa seg venner overalt. Tilbud om å holde henne mens jeg gikk rundt og samla planter. Jeg fikk kjøpt planter til de siste tre krukkene og også et klatretårn til blomkarsen. Har aldri hatt blomkarse, så det blir jo spennende.

Vel hjemme var ikke Tora like trøtt som etter forrige tur til gartneriet. Men, ved hjelp av stengsler med kompostgrinder fikk jeg planta alt sammen. Nå er alle krukkene i hagen fyllt opp. Hortensia, Blomkarse (klatretårn), Margeritter, Begonia, Flittig Lise, Eføy, Kosmos, Fuksia og Pelargonia.















Så ble det som vanlig skogtur. Jeg hadde moro av å gjenta turen til bekken fra her om dagen. Men, nå gikk jeg først bare rett over uten å rope på Tora. Stod på andre siden og observerte henne. Hun tenkte seg om, - og spurta bort til broa.

Dermed gjentok jeg det jeg gjorde sist, - vassa uti og ropte på henne. Da kom hun kjapt og kryssa bekken på samme sted som meg.






For øvrig begynner Tora å bli riktig stuevarm her, og hun er veldig intens med Carmen. Så innimellom går jeg inn og redder Carmen fra maset. Nå er f eks Carmen ikke lenger trygg i stresslessen, for lille Tora klarer å hoppe opp.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar