fredag 22. april 2016

19.04 Petra er i siget









Etter dagens sykkeltur med Carmen ble det en tur på jordet med Petra. Jordet var pløyd i den ene enden - ja, det er jo ikke til å unngå om våren, at det raskt minker på jorder det går an være på. Jeg kjente at jeg fortsatt var prega av helgen på kurs med Petra. I motsetning til sånn jeg vanligvis tenker når jeg tar jeg ut Petra, - nemlig at hun kommer til å knalle når som helst - så kjente jeg at jeg faktisk forventa at hun skulle oppføre seg ordentlig.

Det ble masse fot-trening. Og så trente jeg sidedirigering langs skogkanten. Brukte øvelsen vi lærte hos Birgitta med å legge ut dummyer sammen med hunden. Late som det var flere enn én, og sende hunden tilbake der den hadde vært, stopp og sidedirigering.


Petra var stadig, ivrig, lykkelig og flink. Veldig fornøyd med henne!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar