søndag 10. april 2016

09.04 Små og store stjerner




Var litt engstelig da jeg la meg igår, så Petra fikk være for seg selv i innhegningen, mens Carmen fikk sove i senga. I tilfelle Petra skulle få anfall. Men, natta forløp heldigvis rolig. Petra var forsatt en antydning ustø på bena i dag - ikke så rart etter gårsdagens store dose med krampedempende medisin. Jeg gjorde nemlig ikke som dyrlegen på klinikken anbefalte - å kutte ut kveldsdosen hennes. Takke meg til en litt utsø hund framfor et nytt anfall.

Vel, tid for trening her på Ås, så jeg pakka sekken og gav meg i vei.

Idag var det full pott. Først småstjernetrening med Petra. Hun skulle ikke gjøre så mye pga foten og fikk for det meste være i bånd, så hun ikke skulle knalle når det var andre unge hunders tur. Men, hun fikk hente et par dirigeringer og en markering. Og så ble det selvsagt fot-trening, da.




















Etterpå skulle Carmen i sving. Vi delte oss i to grupper med fire på hver. Gjennomførte en drive i to forskjellige områder, - en medjhelper gikk med startpistol og kastedummyer, den andre skjøt med launcher, først tomskudd og deretter et par med dummy på. Dessuten hadde treningsansvarlige lagt ut noen dirigeringer på forhånd.

Carmen, og flere andre strevde litt med å finne dummyer i det ene området. Vanskelig terreng og en kryssende skogsvei som de nok ikke gikk over, - kom seg altså ikke langt nok ut. Men, det så ikke ut som hun spiste bæsj, bare lette veldig iherdig.

Noen dårlige dirigeringserfaringer hadde vi vel, som vanlig. Men, hun hadde fin sinnstemning. Det passer nok henne bra med litt heftig trening.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar