onsdag 6. april 2016

06.04 Våren er her for alvor!



Nå er det herlige dager! En intens fuglesang, etter litt våte dager var det sol idag. Og på toppen av alt står sakuraen min med knopper.

Sykkelen har fått på seg sommerdekk og det er veldig hyggeligere å sykle enn med piggdekk. Carmen fikk sin sykkeltur mens Petra fikk vente i bilen. Sånn har det jo vært i det siste, siden Petra har vært sykemeldt.

Jeg har undersøkt benet hennes med jevne mellomrom. For 5-6 dager siden kunne jeg kjenne krepitasjon på brist-stedet på tåa hennes og hun hadde litt smerteytring når jeg klemte på poten. På mandag kunne jeg ikke lenger kjenne noe krepitasjon, men fortsatt bittelitt smerte når jeg klemte på poten.

Så, idag tok jeg sjansen på å ta en aldri så liten treningstur i skogen. Hun var som forventa temmelig elektrisk og galopperte på stedet hvil når vi skulle gå fot. Så fikk hun løpe løs bortover stien og hun byksa lykkelig avgårde.

Jeg la ut et lite felt til henne mens hun satt bundet opp til et tre. Søket løste hun fint. Det jeg var mest glad for var de spontane opptakene og den raske returen til meg. Vi avslutta med fot tilbake til bilen.


Så, nå krysser jeg fingrene for at hun ikke blir verre i poten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar