lørdag 31. oktober 2009

31.10 Jentefest på hytta



Jeg arrangerte jentefest på hytta/forsinka bursdagsfeiring - fordi JEG fortjener det, - har vært så altfor mange år uten noen ordentlig bursdagsfeiring, så det var litt å ta igjen.

Jeg var spent på hvordan Carmen ville reagere på så mange ukjente folk. Også var jeg spent på hvordan det skulle gå med en ukjent hund på besøk og om de firbente ville vise “stuemanerer”.

Vel, Carmens første møte med folk var prega av at hun var litt engstelig for dem. MEN, det varte ikke mange sekundene før hun mer enn gjerne hilste på alle, prøvde å komme opp i fanget til den minst hundevante av venninnene, og i det hele tatt virka veldig trygg.

Fullt så trygg var ikke Tervuren Ivo på 18 måneder, som kom på besøk. Han ville faktisk ikke bort til noen av oss fremmede i det hele tatt i løpet av kvelden og morgenen etter. Carmen, derimot, ville han gjerne bort til. Ville også ri på henne, noe vi selvsagt forhindra.

Etter den første forskrekkelsen fra Carmens side, syntes hun Ivo var riktig så lekker, og lekte mer enn gjerne med ham inne i hytta. Det så ut som hun gjorde seg litt til. Lata som hun ikke så ham, liksom, der han svinsa rundt henne helt overivrig, også snudde hun seg og nærmest oppdaga at han var der. Utrolig gøy å se på.

Ute var det verre. Vi gjorde et forsøk på å få tatt bilde av dem sittende ved siden av hverandre, men det ble for vanskelig for “tenåringen” Ivo, selv om Carmen satt som en støtte. Så prøvde vi å engasjere en av de andre som fotograf og få med begge ekvipasjene. Det var også vanskelig for Ivo, og på et tidspunkt klarte han å slite seg ut av eierens hånd og spurta etter Carmen. Det syntes hun IKKE var så kult, så da ble halen hennes ganske lav, og hun kom mer enn gjerne til meg på innkalling, så jeg kunne “redde” henne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar