lørdag 3. oktober 2009

03.10 På tur


Mer normalt høstvær i dag - vind og regn.

Carmen og jeg fortsatte med turopplegget vårt i dag, både på morgen og ettermiddag. Dvs morgenturen ble litt utpå formiddagen, det er jo tross alt lørdag. Og da var det jo ikke mørkt lenger, og dermed ikke så skummelt.

Ellers er Carmen generelt veldig oppmerksom på disse turene, det er tydelig at hun har litt mer å holde styr på enn ute i skogen. Hun er veldig våken og alert og legger merke til alt som skjer i omgivelsene. Noe av det som skjer nå for tiden er høstløv som blåser rundt med vinden. Og det er veldig interessant; - det syntes jo de forrige to labradorene mine også.

Noe annet veldig interessant på ettermiddagsturen var en automatisk gressklipper - du vet, en sånn maskin som bare kjører rundt på egen hånd og klipper gresset. DEN syntes hun var skummel, hun som aldri er redd for maskiner, biler og tog! Fysj a meg - noe så ekkelt som den greia som bare bevega seg rundt og rundt, til dels mot henne også. Jeg syntes ikke akkurat jeg kunne spasere inn i hagen til folk så hun skulle få undersøkt klipperen på nært hold, heller…. Så hun fikk nok ikke avreagert ordentlig på den.

Ellers har jeg oppdaga nok en Carmen-favoritt de siste par dagene. Hun liker jo all slags bær og frukt, men har nå funnet ut at hun også elsker nyper! Vi har passert en lang nypehekk i nærheten av universitetet og hun gjør alt hun kan for å få med seg flest mulig, - gjerne rett fra buskene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar