fredag 23. oktober 2009

23.10 Eh... stedsans??


Jeg var visst litt kjepphøy her om dagen, for i dag hadde jeg problemer med å finne veien ut av det nye skogsområdet vi har begynt å gå i. Trøsta meg med at en kollega av meg (som har bodd i området lenge) sa til meg at det var lett å gå seg vill der, og at skogen er STOR.

Møtte forresten en liten drittbikkje av en dvergpinscher - løs med frakk på. Skjønner ikke at eieren tør å la et sånt lite bøllefrø gå løs - om den treffer en gjennomsnittelig rottweiler er det vel det siste den gjør.

Carmen syntes den lille hunden var ordentlig ufyselig, og hun reiste bust og knurra. Hm… Har tenkt litt på det med hvordan jeg skal kunne beskytte hunden min mot sånne hundemøter når jeg møter løse hunder som eieren ikke gjør noen som helst anstrengelse for å kalle inn. Neste gang tror jeg jammen jeg skal forsøke å kommandere Carmen “bli” og fange den andre hunden i halsbånd/nakkeskinn og “taue” den tilbake til eieren sin.

Ellers begynte jeg dagen i dag med å få lagt om til vinterdekk på et bilverksted hvor innehaveren tidligere har kjøpt hund fra Øivind Veel. Han var altså godt kjent med jaktlabradorer. Kommenterte at Carmen hadde vokst siden sist jeg var innom.

Grei trening for Carmen og sitte på kundemottaket og vente sammen med meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar