mandag 12. oktober 2009

12.10 Fot


Dagens prosjekt var å trene fot. For første gang tok jeg med Carmen på morgentur uten sele. Tanken var å gå fot hele veien etter at hun først hadde fått løpe en stund løs på plenen og gått på do.

Det ble altså en fin liten runde rundt i nabolaget på morgenkvisten. Så gjentok jeg dette på ettermiddagen, kombinert med en tur i skogen. I skogen fikk hun først løpe løs og kose seg. Så prøvde jeg meg på noen små dirigeringsøvelser på dummes jeg hadde gjemt godt under mosen. Litt rufsete avlevering, men alt det andre fungerte jo kjempefint. Hun satt og venta på at jeg fikk lagt ut, fulgte oppmerksomt med, og venta med å løpe til hun fikk lov. Hun løp rett ut til området og søkte intenst på vitringen til hun fant dummy, og hun kom hjem.

Så gikk vi fot hjem igjen.

Og nå sover prinsessen. Hun er selvsagt trøtt etter helgen enda; så derfor var det ikke lange turen vi gikk i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar