tirsdag 15. september 2009

15.09 Fellestrening på jordet

Carmen
Sporty

Nero

Ida

Iver

Sudden

Mio
Fellestrening jakt var på jordet hos Kari i dag.. En fin gjeng møtte opp i det fantastiske høstværet vi har nå om dagen. Det må jo bare nytes. Tilskuere hadde vi også - med kuene som går på beite der borte.

Oppstarten på treninga var jaktlydighet. Og da tok jeg faktisk sjansen på å ta med Carmen dit de andre var. Carmen og jeg trente kontakt og sitt og bli ganske nært de andre hundene. Og hun var SÅ flink. Satt helt stille og så på meg, mens det ble kasta dummyer av de rundt meg, og de andres hunder løp. Carmen holdt blikket mitt og satt der pent og venta. Og helt rolig var hun også, ikke noe stress.

Ellers gikk vi litt for oss selv, og veksla på å trene gå pent og at hun fikk gå løs, eller i selen sin. Trente også så vidt litt nærsøk. Pluss at hun også denne treninga fikk stå litt bundet opp og bare kjede seg.

En begivenhetsrik kveld, med andre ord.

1 kommentar: