tirsdag 16. juni 2020

15.06 Carmen på kontroll






Peder fikk en tur til vann i dag - fot-trening på veien opp og ned. Så bar det til klinikken med Carmen.

Hvis noen tror at det hjelper å være veterinær ift det å bli bekymra når det er noe galt med den firbente, så kan jeg bare si at det hjelper ikke. Tvert imot krisemaksimerer jeg det meste, og ser for meg de skrekkeligste diagnoser jeg har lært om når jeg oppdager noe. Stor var derfor min bekymring da en ganske stor kul plutselig kom til syne i hasen på Carmens høyre bakben igår (beklager uklart bilde).

En tur til klinikken og uttak av en prøve viste at det hovedsaklig var blod, og litt fett. Ingen skumle celler. Antagelig har Carmen hatt en liten fettkul, så har hun fått et slag under gårdsdagens tur og det har samlet seg blod under huden. Smertestillende og litt tid, så burde hun bli helt fin igjen.









































Ellers koser jeg meg i hagen om dagen i det fine været.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar