torsdag 4. juni 2020

04.06 Peder sover lenger









På morgenen idag skjedde flere nye ting.

Vet ikke om det var min noe frustrerte fortelling om valpen som sover så korte netter her for et par dager siden som gjorde susen. I alle fall - Peder sov helt til 06.30! Ja, dvs han begynte nok å romstere litt tidligere, men nå lykkes jeg omsider meg å få holdt ham såpass bestemt i armkroken i min omtåkede halvvåkne tilstand at han kapitulerte og sov videre.

Etter morgenstellet plasserte jeg for første gang Peder innestengt på hunderommet alene, uten Carmen, mens Carmen og jeg var i stua. Og han sov kjempegodt “alene”. Og veldig lenge. Faktisk sov han (dvs var oppe og rusla litt rundt et par ganger, men helt uten lyd eller tegn på å måtte ut, så jeg lot ham bare være) helt til over kl 12, noe som betydde at han holdt seg i nesten 6 timer.

Igår fant jeg en levende flått på Peder. Denne så ut til nettopp å ha satt seg fast, for den hadde ikke sugd noe blod. Det er en knapp måned siden jeg gav ham en dose med Expot og hadde planlagt ny dose over helgen, men da fikk han det idag i stedet.

Også er vi altså igang med eksem-gelen, som jeg smører på to ganger om dagen.

Idag var temperaturen mer normal, dermed ble det trening i skogen med Peder og sykkeltur med Carmen. På kvelden kom sola fram og Peder og jeg slappa av på terrassen. Han legger seg gjerne i en av terrassestolene - særlig hvis jeg har lagt fram pute i den.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar