torsdag 15. januar 2015

12.01 Uheldige Petra

 



I dag tok jeg turen til senteret for å kjøpe energi-for til Petra. Hun fikk jo det noen måneder i fjor, med suksess. Endelig la hun på seg uten at jeg måtte gi henne noen store mengder.

Men, så syntes jeg hun begynte å bli litt vel rund, så jeg slutta med det og gikk tilbake til vanlig for. Men, selv om hun har vært ganske lite aktiv de siste uken pga steriliseringen, så har hun faktisk igjen blitt for tynn. Dermed er det tilbake til energi-foret for den lille turbohunden.

Idyllen på kveldens skogtur med seks hunder ble avbrutt av et smerteskrik fra en av hundene. Ved nærmere undersøkelse var det uheldige Petra som hadde skada øyet sitt. Kombinasjonen klokka nesten 21, særdeles samarbeidsvillig pasient, saltvann og øyesalve i medisinskapet og fremhenting av gamle ”kunster” gjorde at det ble ”hjemme-behandling” i kveld. Så får vi heller slippe til de profesjonelle i morgen.

Ganske ekkelt når hunden kommer tilbake og blør fra øyet, men jeg tror det bare er en overfladisk rift i slimhinna. .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar