tirsdag 13. januar 2015

08.01 Nye brodder




Etter flere vintre med glatt føre og dårlige brodder hadde jeg bestemt meg for at denne vinteren skulle jeg skaffe meg noe ordentlig å gå med.

Jeg har jo mine ice-bugs, og den typen jeg har er egna når det er tørt og noen minusgrader. Er det for kaldt eller vått i kombinasjon med isen, er de ikke egna å bruke, rett og slett. Så, det er greit med brodder som kan brukes uavhengig av vær og føreforhold. Dermed gikk jeg til innkjøp av en type som rett og slett er ekstrasåler til å tre på utsiden av skoa og med borrelås-remmer til å stramme med.

På kvelden var det oppstart på Jula-trening. Jeg tok ut begge hundene og de fikk være med på stor fellessitt - med hele 21 hunder på linja. Og med innlagt voldsomme fristelser med tennisballer som ble kasta og trilla forbi. Begge ble sittende, utrolig nok.

Etterpå bytta jeg på å ha den ene hunden sittende løs ved sekken på et teppe og gå fot med den andre. Begge to var flinke til å sitte og vente på tur.



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar