fredag 21. september 2012

21.09 Høst-jorder











Carmen og jeg hadde noen fine ettermiddagstimer i dag. Begynte med en mil på sykkel. Så fortsatte vi med en foto-økt på jordet ved jobben. Dette har nærmest blitt en slags høst-tradisjon. Carmen synes det er kjempekult å sprette opp på de store halmballene, og jeg synes det er kult å ta bilder av henne.

Vi avslutta med apportering på et annet jorde. Tok med avstandsmåleren i dag, og fant ut at det er 560 meter mellom de to øyene på dette jordet.

Jeg la igjen et par dummyer på den nærmeste øya og så gikk vi fot til den andre, hvor jeg kasta ut et par pelsdummyer. Snudde og gikk fot tilbake, over det lille terrengskiftet (en ”rad” med gjenstående korn) og sendte henne fra 300 meters avstand. Hun løp av gårde som et prosjektil, ikke bare én, men begge gangene.

Så snudde jeg meg rundt og sendte til den første øya, - 260 meter. Alt dette gikk strålende. Men, da jeg skulle sende henne på nytt, ble det bare tull. Hun stoppa etter noen meter og virka usikker. Hm. Hva er det med den fjerde dummyen og den hunden??!

Jeg gikk litt nærmere, slik at vi stod på 200 meters avstand, og da gikk det helt fint. Så fikk vi en bra avslutning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar