fredag 18. juni 2010

18.06 "Medbragt" kaster

Etter endelig å ha funnet TJERNET, fikk jeg med meg en treningskompis i dag for å få litt hjelp til vannapporteringen. Dro altså tilbake til samme sted som jeg var på onsdag.

Som forventa var det en helt annen Carmen i dag enn da jeg var der alene - mye ”hetere” og modigere. Ikke snev av nøling på å gå uti vannet - hun byksa faktisk uti med et stort plask. Mens hun her om dagen løp litt langs bredden før hun forsiktig la på svøm.

Vi nøyde oss med den ene markeringen på andre siden av vannet, siden hun ble litt het i toppen av å se den kjente kasteren på andre siden.

Det vi derimot gjorde flere ganger var å kombinere en markering på land med å nærmest legge ut en dummy i vannkanten, både lot henne se det, og prøvde også å legge ut blindt noen ganger. Så fikk hun hente den på land først, og så gå på den i vann. Med den øvelsen roa hun seg atskillig ned.

Fokuset var avlevering uten risting, og det kom seg faktisk betraktelig i løpet av treningsøkten. Jeg gjorde det sånn vi lærte av Roar Børresen i fjor. Ikke noe stress. Venta til hun var i ferd med å komme i land og jeg gikk pent og rolig i skjul bak en busk. Da kom hun løpende i full fart etter meg og jeg fikk tak i dummyen før hun rakk å riste seg.

Den ene gangen var jeg i grunn ikke så veldig i skjul heller, kanskje mer det at jeg snudde ryggen til og gikk av gårde.

Da er det Kalmar og unghundsderby neste. Og vi er vel så klare som vi kan være!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar