tirsdag 1. juni 2010

01.06 Fellestrening Fritt søk

Hadde en liten treningsøkt med Carmen på morgenen før jobb - på asfaltplassen ved garasjen min. Jeg trodde Carmen skjønte ”ut”, men det gjorde hun visst ikke. I hvert fall ikke etter å ha trent ”klokka” med ikke å hente dummies - altså at jeg bare pekte på dem. Så skulle jeg avslutte med utsending. Da huske hun veldig godt de som hadde ligget til siden, og løp sidelengs, og ikke bakover?? Hm. Back to basics.

Vi hadde fellestrening på kvelden, hvor Carmen fikk prøvd seg på litt av hvert.

Vi begynte med fritt søk. Motivasjonen hennes for å lete etter noe ”der ute” er jo veldig høy, så det er ikke noe problem å få henne til å gå ut og lete.

Deretter trente vi nærsøk. Jeg satte Carmen litt i bakkant av tua der miniatyrdummyene lå. Så lenge jeg kalte henne inn og stoppa henne i oppoverbakke for å søke gikk det greit, da stoppa hun fint. Men, i nedoverbakke var det akkurat som hun fikk for stor fart til å stoppe.

På slutten trente vi lange markeringer. Jeg var spent på hvordan Carmen ville markere etter å ha fått prøvd seg på søk. Men, det var ikke noe problem. Hun holdt seg fint i området Jeg synes hun har blitt merkbart bedre på å markere på de par-tre månedene vi har trent ordentlig.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar