onsdag 3. august 2016

02.08 Vilttrening og signaler



Viltet var brukandes i dag også - dessuten tok jeg også med en stor kanin. Kanin er i følge både Carmen og Petra det vanskeligste å bære.

Vi gikk til et vakkert skogsområde på en gammel tørrlagt myr.

Begynte med å se meg ut et par områder, og tanken var å bruke en øvelse fra Hemsedal, med sending til to forskjellige områder, og så avslutte med å sende til siden fra det ene området til det andre. Dette viste seg å bli vanskeligere med Petra enn jeg hadde tenkt meg. Hun hang seg voldsomt fast i ferten i området hun var, og ville absolutt ikke til venstre. Dermed måtte det noen repetisjoner til.




Også denne dagen avslutta jeg med felt. Men, da jeg skulle gå å legge feltet snubla jeg i noe, så jeg nesten ramla overende i mosen - det viste seg å være stygg, gammel «råtten» piggtråd! Huff - at folk lar sånt bli liggende! Én ting er at det er farlig for hunder og folk, men hva med skogens ville dyr!



Som avslutning tar jeg med et par bilder av hva som kan skje når en gjør klar godstolen og tenker å få med seg de siste soltrålene på kvelden. Stolen kan fort bli opptatt av en annen livsnyter!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar