tirsdag 25. august 2015

24.08 Endelig jordetrening









Hurra! Treskinga er i gang!!

Og dermed kunne vi møtes på et åpent jorde og trene, og i dag var det Petras tur. Temaet var lamge fremmadsendinger. Vi la ut i fire retninger og bytta på å sende hund til stadig nye områder.

Petra har ikke gjort noe sånt som dette, siden det har vært så mye annet å ta tak i. Men, du verden, som hun løp med stor sikkerhet til riktig sted.

Hun hadde to supre avleveringer og to hvor hun tok en bitteliten æresrunde. Det er, som jeg har oppdaga tidligere, en ekstra vanskelighet at det er andre hunder der.

Ellers fikk jeg se at det ikke var noe lurt å stoppe henne i området på denne type oppgave. Ikke det at stoppen i seg selv var noe problem. Hun stoppa fint. MEN, hun ble litt nølende i opptaket etter stopp, og det trenger jeg jo IKKE med den hunden!

Jeg holdt henne for øvrig i bånd, både når vi gikk fot ut til områdene og når vi stod og venta på at de andre skulle hente sine oppgaver.

Helt til slutt tok vi en liten økt vilt. Det gikk ikke så elegant som de uforberedte due- apporteringene Petra hadde i helgen, men jeg fikk nå til slutt både anda og kanina hjem. Anda tok hun opp fint, men hadde litt lyst til å beholde. Kanina strevde hun nok litt med å få tak på, men kom rett hjem, siden jeg gjemte meg i buskaset og blåste på henne.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar