fredag 14. august 2015

11.08 Sykkeltur og råtten kanin




Det ble sykkeltur både i går og i dag med begge hundene. Effektiv måte å trimme dem på.

Så tok jeg med begge på kombinert tur og trening. Ikke langt fra Speiderhytta forsvant Petra målretta inn i noe kratt. Og kom tilbake med et råttent kadaver av en kanin. Mirakuløst nok klarte jeg å ta meg sammen og ta imot kadaveret, og Petra klarte å levere i hånd. Fysj a meg! Kadaveret stinka, var full av mark og andre insekter og seig guffe rant i alle retninger. Kaninen var så til de grader i oppløsning at den nesten var umulig å få hengt opp i et tre.

Tydeligvis et treningsvilt som var lagt igjen i naturen. Ikke så lurt å gjøre det på den måten, når andre hunder kan få tak i det. Mine treningsvilt blir aldri liggende igjen i naturen, men alltid tatt med hjem og blir «husholdningsavfall» i borettslagets container.

Heldigvis var det ingen av mine som verken spiste eller rulla seg på det. Tror sjansen hadde vært stor for at de hadde blitt dårlig om de hadde gitt seg til å smake på et sånt kadaver. Og en rulling i noe sånt ville helt klart gitt ekstrarabeid i dusjen på kvelden.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar