søndag 15. januar 2012

10.01 Halltrening


Først - et lite utebilde av Carmen....

Carmen og jeg fikk vi være med på halltrening i kveld, sammen med diverse andre hunder. De trente jo hovedsakelig lydighet, men for Carmen var det hele en sosial trening.

Hun fikk være med på fellesdekk og felles sitt. Det var lettest for henne å sitte. Dekk er det jo veldig lenge siden vi har trent på, så jeg måtte jobbe litt for å få henne til å ligge i flat dekk.

Så gikk vi mye fot rundt i hallen. Dessuten fikk Carmen prøvd seg på apportering, både av dummy og av metall-apport. Det var første gang hun skulle hente en metall-apport. Hun hadde en ørliten tenkepause, men plukke den raskt opp og returnerte til en nydelig avlevering. Må si jeg tenkte tilbake på gamle utstillingslabradoren Selma som jeg måtte trene intenst med for å få henne til å ville holde en metallapport i munnen. SÅ deilig å ha en hund som er helt spontan og apporterer hva som helst!

Etter en times tid gav vi oss, og jeg reiste hjem med en fornøyd, sliten hund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar