tirsdag 1. november 2011

31.10 Halloween




Ja, det er jo Halloween. Dermed var godteri innkjøpt og satt ut før jeg dro på trening. Tar med et par artige bilder jeg fant på FaceBook - kanskje en idé for utkledning av hunden til neste år……

Gjengen møttes på en opplyst plass i kveld og trente jaktlydighet og noen enkle markeringer. Vi starta med å gå på linje, litt sitt og bli, og markeringer som vi selv henta. Ypperlig trening både for Carmen og for de andre. Litt fot sikk-sakk mellom de andre. For Carmen var det litt utfordrende å være så fristende for en stor Golden hann, og for Golden-hannen var det en utfordring at Carmen var så fristende.

Så tok vi en økt med dobbeltmarkeringer. Én stod med hund oppi bakken og kasta en til hver side, ganske nært, evt to-tre til den ene siden nært hverandre. For noen var det utfordrende å måtte så nært hunden som satt der oppe og hente, litt skummelt, evt fristende å leke. For andre var det en utfordring ikke å bytte.

Carmen fikk ikke hente, men hun fikk være med når jeg kasta. Stort sett var hun kjempeflink, men på et tidspunkt trilla dummyen jeg hadde kasta nedover bakken, og da ble fristelsen FOR stor for henne, hun måtte bare løpe og plukke den opp og ta et par æresrunder. Jeg skjønner henne godt, jeg!

På slutten ble det innkallingstrening med forstyrrelse. Da nøyde Carmen og jeg oss med å se på. Så avslutta vi det hele med varm gløgg. Herlig! Ingen sak med en mørk høstkveld når en har gode treningskompiser og fine hunder!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar