søndag 13. november 2011

13.11 Endelig jorde!


Optimistisk etter gårsdagens erfaring med hva poten tåler, gav Carmen og jeg oss ut på ”nærjordet” vårt i dag. Enkle temaer for dagen var fot og stopp. Jeg er ikke fornøyd med stoppen hennes, og det må vi rett og slett ha som prosjekt gjennom vinteren.

Fot på vei til jordet, ilagt mange stopp ”ved fot”. Så fikk hun løpe løs og vi trente stopp med belønning i form av pølse. Deretter gikk jeg ut og lata som jeg la ut noe. Sa ”fri” til henne og mer stopptrening. Neste steg var å sende henne ut mot en imagenær dummy (jeg plukka den opp igjen etter å ha kasta den, for å forsikre meg om at hun ikke fikk belønning for ulydighet). Så la jeg ut en ”på ordentlig. Stopp på vei ut, belønning, og så videre ut.

Utfordringer på jordet i dag var for det første at frøkna gjerne ville spise ferskt gress (disse vekstene er vel forvirra av den milde høsten, så det er faktisk noen nye gress-strå innimellom stubben). Den andre utfordringen var at prinsessen helst ikke vil sitte på den ekle kornstubben.

Vel, den tobente insisterte på 0 gress-spising, og sitt=sitt, kornstubb eller ikke.

Vi gav oss etter ganske kort tid, skal jo ikke overdrive belastningen på poten, heller!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar