mandag 22. februar 2010

22.02 Innkalling i snø




Innimellom lurer jeg på hva som er lurt før en jaktlydighetstreningsøkt. Gå lang tur med hunden, la henne løpe litt løs, få ut litt energi; - for så å trene. Eller kaste seg rett uti det. Hvis jeg velger siste alternativ virker det som lille Carmen bare har SÅ mye energi som må ut, at hun bare MÅ løpe litt rundt før hun får summet seg.

Vel, jeg har i hvert fall funnet ut at en nærværende fotballbane (vel og merke fullstendig nedsnødd!) kanskje kan egne seg til litt trening. En oppgått sti tvers over banen egna seg for en lang innkallingssterkning. Så starta jeg med innkalling UTEN dummy, og bra var det. Uten den berømmelige omfattende fysiske aktiviteten på forhånd var det nemlig mye som skulle ut av energi. Så de første innkallingene var ganske rufsete, må jeg innrømme.

Da hun etter hvert oppførte seg mer sivilisert trente jeg én avlevering, og den gjorde hun kjempefint. Så da motstod jeg alle fristelser om gjentagelse, og avslutta treninga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar