torsdag 4. februar 2010

04.02 Sofahund

Noen som har hørt om å kjøpe seg sofa for å lære hunden å gå i møblene? Litt spesielt, kanskje. Og det er selvsagt ikke bare derfor jeg har kjøpt meg sofa. Men, planen er uansett at Carmen skal få lov å være i den.

Sofaen kom i går, og det gikk jo litt tid til å pakke ut, montere og rydda unna emballasjen. I dag var det tid for å impregnere. Det som er rart er at Carmen ikke har vist det nye møbelet noen som helst interesse. Jeg har ikke sett at hun så mye som har lukta på det.

Var ute med Carmen et par timer på kvelden; - gikk fram og tilbake til vår nyoppdagede asfaltplass. Og på denne asfaltplassen trente vi jaktlydighet. Blant annet gjentok jeg begynnelsen på en dirigering, men stoppa ved å vise armsignal, Og belønna for sitt og bli. Første gangen gjorde hun et ordentlig rykk da jeg holdt fram armen, og gav meg samme overraska blikk som på tirsdag. Andre gangen var det bare en liten bevegelse i kroppen hennes. Og tredje gangen satt hun som en påle og bare fokuserte utover mot dummyen. Så kunne jeg kommandere bli og hente den selv. Bra, Carmen!

Det ble selvsagt litt fot også. Og til slutt trente vi nærsøk med godbiter.

På kvelden var det tid for å innvie sofaen. Carmen lot seg ikke be to ganger om å komme opp. Og akkurat som jeg hadde forventa så hun ut til å stortrives med å kunne strekke seg ut og ha hodet i fanget mitt. Hun var mye roligere enn på fanget i stresslessen.


1 kommentar: