tirsdag 22. juni 2021

21.06 Sidedirigering

 









Peder og jeg trener stadig på sidedirrigering. Han er en godgutt som veldig gjerne vil gjøre det jeg ber om. Og en kan virkelig se at han tenker og grubler.

 

Jeg varierer treningssted, både i skogen og på fotballbanen. Som oftest bruker jeg to dummyer og legger ut begge to på samme side av ham. Så får han sitte igjen med en viss avstand til den lengst fra meg, mens jeg stiller meg i samme avstand fra den andre dummyen. Altså sånn at de to dummyene, Peder og jeg danner hvert vårt hjørne i en firkant. Så skal han altså lære seg til at når jeg peker til venstre/høyre skal han gå til den som er rett til siden for ham selv og ikke den som er til siden for meg. Han skal klare å motstå den forstyrrende faktoren den andre dummyen er og ikke skrå det aller minste, men gå rett til siden.

Dagens illustrasjon - hortensia og blomstergutten.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar