søndag 20. juni 2021

17.06 Rallykurs

 



I dag gikk det ikke like bra som forrige gang på rallykurs - det var noe som lukta veeeeldig godt på grusbanen, i følge Peder. Dermed gikk han mye med nesa ned i bakken. Det pleier han jo faktisk ikke å gjøre. Han kan gå litt for langt fram når han går fot, men pleier faktisk fint lite å ha nesa i bakken. Så, jeg kan vel gjøre som jeg har hørt andre hannhundeiere gjøre - si at det sikkert var en tispe med løpetid som hadde sittet der. Det var nemlig på et bestemt sted på grusbanene at det var veldig vanskelig.


Ellers fikk han prøvd seg på noe helt nytt i dag - nemlig gå tunell. Det er tydeligvis sånn i denne rallysporten at det er med noen agility-hinder. Peder fantes ikke engstelig for tunellen, men skjønte selvsagt ikke helt hva jeg mente i begynnelsen. Men, når jeg bare gav ham litt avstand fra hinderet og pekte som i en fremmadsending løp han rett gjennom. Ja, som jeg har nevnt tidligere, han går jo i den retningen jeg peker.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar