onsdag 29. desember 2010

29.12 Ny skitur - og gjerdehopp


Nytt familieselskap i dag - siden tantebarnet mitt har bursdag i romjula. Siden det å sitte i bur en kveld, med til dels litt for nysgjerrige barn på utsiden av buret ikke er det beste for Carmen å gjøre en kveld, ble hun lånt bort som trekkhund på skitur. Hun fikk være med flokken til Kari mens jeg var i selskap.

I følge Kari fungerte Carmen litt bedre som trekkhund i dag enn forrige gang.

Tusen takk, Kari!


Bildet er fra skituren her om dagen - Carmen omfavner venninne Emma.


For øvrig var Carmen full av forventning og veldig glad da jeg kom for å levere henne. Den fine bilporten hos Kari, - den er vel ca 110 cm høy - den syntes Carmen bare var et passelig hinder å forsere. Mens jeg gikk mot gangporten ved siden av, observerte jeg liksom en svart skygge i sidesynet. Det var Carmen som uten noe som helst besvær og nærmest uten tilsprang svevde over porten, med en 30 cm klaring.

At den hunden er et naturtalent for å hoppe er det ingen tvil om. Jeg er ikke så veldig bekymra for framtidige sauegjerder på jaktprøver. MEN, jeg er litt mer bekymra for inngjerdinger som er ment å holde henne utenfor eller innefor, Det er klart at det 90 cm gjerdet som er rundt tomta mi hjemme, bare er et helt symbolsk skille. En slags mental sperre, som hun utmerket godt kan hoppe over hvis hun vil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar