lørdag 18. desember 2010

18.12 Nøtteknekkern


En sjelden gang hender det jeg driver med noe som ikke er hunderelatert. Og denne helgen var virkelig et eksempel i så måte.

På morgenkvisten plukka jeg opp tantebarnet mitt på 10 år, som kom med buss til Ås. Carmen ble plassert hos nabo/venninne for dagen, og 10-åringen og jeg dro av gårde på Oslo-tur.

Vi skulle altså i Operaen, på Nøtteknekkeren. Først fikk vi med oss en omvisning, og så selve forestillingen, da. En fantastisk opplevelse, med flott musikk, dans og kostymer. Og en flott oppladning til jula, med feststemte, pynta mennesker og den vakre Opera-bygningen.

Og veldig moro å være der med tantebarnet - et flott minne å ta med seg for oss begge to.

Hjemme igjen koste jeg meg med å observere det herlige samspillet mellom barn og hund. Carmen, som er litt skeptisk til barn, gjenkjenner tydelig tantebarnet mitt. Og jeg tror Carmen ser på henne som en slags lekekompis - noe annet enn det jeg er. Som ved tidligere besøk fikk Carmen søke og apportere det pusete rosa penalet til 10-åringen. Og Carmen fikk også løpe ved siden av henne på tur rundt i nabolaget.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar