fredag 17. desember 2010

17.12 Rabiesvaksinering


Carmen liker seg IKKE på veterinærkontoret, stakkar. I kveld var det tid for revaksinering mot Rabies. Det var tydelig i det øyeblikk hun kom inn på venterommet at hun ble veldig stressa; - bjeffa så fort hun hørte en lyd fra undersøkelsesrommet. Vel inne på undersøkelsesrommet lot hun seg for så vidt bestikke med godbiter, men syntes det var dritekkelt å være oppe på bordet, og bli holdt fast.

Så hjalp det jo ikke akkurat på at personalet bestod av en åpenbart veldig fersk dyrlege og et ”barn” av en assistent. Sistnevnte var sikkert veldig glad i dyr og alt det der, men akk så uprofesjonell i håndteringen av en redd hund.

Hm. Tanken var liksom å oppsøke en klinikk istedenfor å sette sprøyta sjøl, - nettopp for å forsøke å få til noe læring på det å tolerere et veterinærkontor. En vet jo aldri når en kan komme i en situasjon hvor hunden bare MÅ inn til undersøkelse. Men, dette ble ingen god opplevelse verken for hunden eller meg.

Før jeg skulle gå sa dyrlegen med bekymret stemme at hun lurte på hvordan det skulle gå når Carmen kom for å få tatt blodprøve. Da går vi nok til en annen klinikk, sa jeg - hvor Carmen kjenner de som jobber der.

Jeg har aldri opplevd før å ha en hund som er livredd veterinærkontor. På tross av at Carmen er den eneste hunden jeg bevisst har trent på det. Tok henne med diverse ganger da hun var valp i fm at jeg kjøpte for eller bare veide henne.

Vel, jeg har en plan om hvor jeg skal gå, og hvordan vi skal gjøre det i fm blodprøve i april…




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar